Låt dina kunder aktivt välja, vänta eller bli uppringd!
Weblink Callback är en webbaserad applikation som ökar tillgängligheten i ert telefonsystem. Inringande kund ges alternativ att lämna sitt telefonnummer och bli uppringd, istället för att vänta kvar i kö. Ring tillbaka när det passar eller välj till Tid om du vill lämna klockslag till kunden.


Demosida

Besök vår demosida och se själv hur det fungerar i realtid. Ring in på numret och följ instruktionerna. När du väljer att lämna ditt nummer kan du omedelbart se ditt nummer läggas till längst ned i listan.

För fullständig demonstration kontakta oss 

Weblink Callback ger avlastning
Samtalsflödet under en arbetsdag skiftar och Weblink Callback ger er möjligheten att svara på alla inkommande samtal när det behövs och ringa tillbaka när ni har tid. Många som ringer under en kort tid ger naturligt en kö, med Weblink Callback kan ni lugnt svara på de samtal ni hinner med, alltid med vetskapen om att Weblink Callback svarar på de samtal som ligger i kö.

Högre tillgänglighet med samma resurser
Weblink Callback hjälper till att svara på samtal där kunden inte vill vänta i kö. Ni ökar tillgängligheten markant och även den mätbara kundnöjdheten ökar. Genom att låta kunden aktivt välja att antingen vänta kvar i kö eller bli uppringd, ökar er tillgänglighet med befintliga resurser.

Ingen installation

Weblink Callback behöver inte installeras utan är en enkel webbinloggning med ett tydligt, enkelt och intuitivt gränsnitt som är väldigt enkelt att lära sig. Det enda du behöver är en dator och en telefon.

Fungerar på alla nummer

På resande fot? Inga problem. Weblink Callback fungerar på alla nummer vilket innebär att man kan koppla på vilken telefon man vill, till och med en extern.

Callback TID

Lägg till Tid om du vill att kunden skall få en preliminär tid som ni ringer tillbaka på. Detta tillägg är vanligt inom vården då det under de första minuterna efter att växeln öppnar ringer mycket. Med Weblink Callback Tid får alla en tid, att likna vid ett ”könummer”, som ni kan jobba igenom. I systemet ställer ni in arbetsschema och ungefärlig tid för ett ärende eller återuppringt samtal. Dessa inställningar kan man anpassa beroende på om det gäller t ex läkarbesök eller recept.

Statistik och rapporter
Med Tid får du även ett analysverktyg där du även kan exportera statistiken till rapporter som sedan lämnas till extern mottagare. För företag inom sjukvårdsbranschen är detta ett krav för att kunna få ersättning och korrekta kvalitetskontroller. Med analysverktyget kan man anpassa ärende tid och schema för att optimera bemanningen och därmed få nöjdare kunder.